Cum stai cu nivelul de stres?

Poate știi deja că sistemul nervos este alcătuit din:

 

  • sistemul simpatic – cunoscut și ca partea “luptă sau fugi”
  • sistemul parasimpatic – cunoscut ca și partea “odihnește- te și însănătoșește- te”


Pentru ca lucrurile să fie cât mai clare, imaginează- ți că mergi pe o potecă și un tigru cu colți ca niște săbii se repede la tine. În acest caz se declanșează partea “luptă sau fugi”. Inima îți bate mai repede, tensiunea crește, digestia devine mai lentă.

Când te relaxezi în natură, se întâmplă exact invers. Tensiunea scade, pulsul se rărește, digestia se poate accelera.

Stresul dezechilibrează cele 2 părți ale sistemului nervos. Întărește partea “luptă sau fugi” și suprimă partea “odihnește- te și însănătoșește- te”. Asta înseamnă că vei fi mereu în alertă.

Probabil ai experimentat pe pielea ta cât de neplăcut este când aceste părți sunt în dezechilibru.

Un alt indicator al nivelului de stres este nivelul de cortizol, care este un “hormon al stresului”.

În general, ca și ritmul cardiac, nivelul de cortizol se autoreglează..

Hormonii de stres sunt eliberați pentru a ne ajuta să rezolvăm o situație amenințătoare sau stresantă. Poate fi acel tigru cu colții ca niște săbii, sau doar un câine care latră tare.

Odată ce situație stresantă dispare, nivelul cortizolului revine la normal, inima nu mai bate atât de tare și începe relaxarea.

Dacă de exemplu faci naveta la serviciu, te confrunți cu o serie de chestii stresante: traficul aglomerat, trenurile înțesate, așteptarea în ploaie a unui autobuz care nu mai vine. Pentru a le face față, corpul tău eliberează cortizol.

Apoi se poate ca la serviciu să ai taskuri pe care trebuie să le faci rapid ca să respecți termenele limita. Astfel situațiile stresante se tot acumulează și nivelul de cortizol rămâne ușor ridicat.

Atunci când cortizolul este eliberat în mod constant, el poate distruge toate procesele din corp apărând astfel riscul crescut de a avea probleme de sănătate.

Vestea bună este că mersul în natură și practicarea anumitor tehnici specifice duce la:

 

  • micșorarea nivelului de cortizol și adrenalină
  • inhibarea sistemului simpatic cunoscut și ca partea “luptă sau fugi”
  • întărirea sistemului parasimpatic cunoscut ca și partea “odihnește- te și însănătoșește- te”
  • scăderea tensiunii și creșterea variabilității ritmului cardiac


De asemenea are impact asupra mai multor aspecte ale sănătății:

 

  • te poate ajuta să dormi bine sau mult mai bine ca până acum
  • îți poate îmbunătăți starea de spirit
  • întărește sistemul imunitar


Revin cu explicații detaliate despre aceste aspecte în următoarele materiale.

Până atunci, îți reamintesc de Workshop- ul la iarbă verde în Parcul Tineretului București, de duminică, 27 iunie, în intervalul orar 9:00 – 14:00.

Tema workshopului este: Eliberări, Purificări și Reconfigurare Energetică cu ajutorul Naturii.Ai nevoie de ținută sport plus păturică de stat pe iarbă, mască, apă.

Eu îți pun la dispoziție cunoașterea și experiența mea. În plus de asta, pentru o perioadă limitată de timp, îți ofer o reducere substanțială de la 349 lei, la 125 lei.

În cadrul workshopului îți vei folosi toate cele 5 simțuri în tehnici ghidate de mine ca să îți recreezi sau amplifici conexiunea cu elementele naturii.

Apoi, te voi ghida prin tehnici avansate atât cognitive cât și meditative să eliberezi ceea ce te împiedică să îți trăiești viața cu adevărat așa cum îți dorești.

Astfel la finalul workshop- ului te vei reconfigura la nivel energetic așa cum e spre binele tău suprem.

Vei învăța atât din ceea ce experimentezi tu și îți voi da feedback cât și din experiențele colegilor tăi.

De asemenea, voi crea și un grup facebook de suport astfel încât să- ți fiu alături și în următoarea perioadă când practici fără să fii cu mine.

De- a lungul timpului am lucrat în mijlocul naturii atât ședințe individuale cât și sesiuni de grup și rezultatele au apărut de 3 ori mai rapid decât în lucrul clasic.

Acum rămâne să hotărăști tu dacă merită să investești timp și bani ca să te inițiezi in astfel de practici si sa te bucuri de ghidarea mea.

M-aș bucura tare mult să ne vedem live la iarbă verde. Acum rămâne să- ți asculți sufletul și să faci cea mai potrivită alegere pentru tine.

Oricare ar fi alegerea ta, fă tot posibilul să petreci zilnic timp în natură. Sau să aduci natură la tine acasă sau la locul de muncă.

De asemenea te invit să scrii un comentariu despre cum stai cu nivelul de stres la comentarii.

 

Cu drag,

Marcela Mantz
Mind & Soul Harmony Coach

 

PS Dacă simți că acest articol le-ar putea fi de ajutor și prietenilor tăi, te încurajez să îl distribui.

 

Articolul anterior
Articolul următor

Citeste articole asemanatoare

Lasă un comentariu

Lasă un comentariu