Cum sa-ti primesti emotiile ca pe niste prieteni vechi

In articolul anterior ( Accepta ceea ce simti si transforma-ti emotiile ) am scris ca in loc sa-ti negi emotiile, sa le minimalizezi importanta sau sa te raportezi negativ la sursa lor, fa tot posibilul sa le primesti ca pe niste prieteni vechi. Si am primit de la mai multe persoane intrebarea: Cum sa fac? De aceea o sa impartasesc cu tine o metoda pe care am testat-o atat pe mine cat si pe clientii cu care lucrez in sedinte individuale.

emotiileFacand acest exercitiu iti vei intampina trairile afective cu bunavointa, adica le inviti sa intre, le poftesti sa se aseze si sa stea cu tine o vreme asa cum intampini un vechi prieten. Astfel ajungi sa le cunosti mai bine si sa accepti ca fac parte din tine. Le poti permite sa intre, le poti atinge, le poti lasa sa plece. Intelepciunea exercitiului consta in a le accepta, nu in a actiona in virtutea lor.

Daca esti hotarat sa te imprietenesti cu trairile tale afective de care te rusinezi, a venit momentul sa iti rezervi 15-20 minute si sa te retragi intr-un loc linistit. Poti sa stai intr-un fotoliu sau sa te intinzi. Important e sa iti gasesti o pozitie comoda, care sa-ti permita sa respiri cu usurinta si sa te relaxezi.

  • incepe sa te relaxezi facand cateva respiratii profunde, inspira adanc si expira lent concentrandu-ti atentia si constienta asupra respiratiei
  • cand simti ca esti complet relaxat, acorda-ti cateva clipe ca sa recunosti fiecare emotie ce apare; daca apare vinovatia, priveste-ti vinovatia si recunoaste-o drept vinovatie; daca apare frica, priveste-ti frica si recunoaste-o drept frica; daca apare furia, priveste-ti furia si recunoaste-o drept furie; etc.
  • saluta-ti trairile afective. „Vinovatie, salut! Ce mai faci azi?”; „Frica, salut! Ce mai faci azi?”; „Furie, salut! Ce mai faci azi?”,etc. La inceput s-ar putea ca acest lucru sa nu fie usor, dar adu-ti aminte ca tu esti mai mult decat simtamintele tale.
  • fii gazda emotiilor tale. Cere-le sa ia loc pe un scaun si sa stea cu tine o vreme.
  • portretizeaza-ti fiecare emotie cu ochii mintii:

ce chip are?

cum este imbracata?

unde se aseaza?

ce are de spus?

ce ai vrea s-o intrebi?

ce simti fata de faptul ca iti este oaspete?

  • concentreaza-te asupra acceptarii emotiei cu caldura si cu bunatate chiar daca apare cu un chip amenintator: „O, te cunosc! Esti familiara, o prietena veche! Ce mai faci?”
  • dupa ce vorbesti cu fiecare din oaspetii tai, ia-ti la revedere si incheie exercitiul cu cateva minute de respiratie constienta, astfel incat sa te detasezi. Poti spune: ” Cand inspir, ma linistesc. Cand expir, zambesc.”

 

Acorda-ti cateva minute sa notezi gandurile si imaginile rezultate din exercitiu. Iti sugerez sa repeti exercitiul pana cand te simti confortabil sa ai drept oaspeti sentimentele pe care le consideri perturbatoare.

Ce se intampla de fapt cand faci exercitiul? In loc sa inchizi ochii in fata lucrurilor care te-au modelat si astfel sa devii victima lor, le imbratisezi cu caldura compasiunii fata de tine insuti. Onorandu-ti trecutul si emotiile, te vei elibera. Intrega ta energie se va focusa pe aici si acum si te vei bucura de fiecare clipa.

 

Marcela Mantz

 

Iti doresc sa te bucuri de beneficiile acestui exercitiu.

Marcela

 

 

Scrie-mi, te rog, intr-un comentariu cum rezonezi cu exercitiul pe care ti l-am prezentat si daca ai prieteni interesati de acest subiect, distribuie articolul. O saptamana binecuvantata.

 

 

Articolul anterior
Articolul urmator
Opt In Image

Ti-a placut acest articol? Daca da, alatura-te abonatilor care primesc saptamanal sugestii si articole despre cum sa fie in armonie cu sufletul lor. In plus vei primi un ghid despre cum DEBLOCHEZI fluxul energetic al banilor si te bucuri de abundenta financiara.

Lumina, Iubire si Armonie in suflet. Marcela Mantz

Citeste articole asemanatoare

Comentarii Facebook

11 Comments

  • saftoiuioana

    Reply Reply 30 iunie 2014

    minunat multumiri

    • Marcela

      Reply Reply 1 iulie 2014

      Cu drag, Ioana. Sa iti fie de folos. Lumina, Iubire si Armonie in suflet.

  • Vasile P.

    Reply Reply 1 iulie 2014

    Bună Marcela

    Exercițiul prezentat de tine este unul foarte bun și l-am făcut o perioadă de timp nu prea des recunosc, însă trebuie făcut pe etape și apoi se reunesc toate etapele prezentate de tine.
    Osho în ,,meditația’’ prezenta acest lucru pe etape și adăuga ,, În primul rând: trăiţi în prezent. Rezistaţi obiceiului de a vă gândi la trecut sau la viitor. În cazul în care cedaţi, unica trăire care este importantă se va risipi şi va trece fără să vă fi adus nimic. Trecutul nu există, el este doar un efect al memoriei voastre. Viitorul este la fel de inconsistent, el este doar imaginaţie. Numai prezentul
    este real, viu. Adevărul nu poate fi cunoscut decât în clipă. Ca urmare, în timpul zilelor care vor urma, nu vă complăceţi nici în amintiri, nici în proiecţii. Admiteţi odată pentru totdeauna că trecutul şi viitorul sunt simple iluzii. Nimic nu este adevărat în afară de clipa pe care sunteţi pe cale să o cunoaşteţi. Trăiţi-o în mod complet, fărănici o reţinere.’’
    În al doilea rând: fiţi naturali. Sub efectul condiţionărilor familiale şi sociale, comportamentul vostru a devenit o panoplie de măşti. În toate circumstanţele vă îmbrăcaţi cu o mantie de ipocrizie, fiinţa voastră reală v-a devenit încetul cu încetul, străină. Lepădaţi măştile, nu ne aflăm aici pentru a interpreta o piesă de teatru, ci pentru a afla cine suntem cu adevărat. Asemenea actorului sau actriţei care ies din scenă, demachiaţi-vă, scoateţi-vă
    masca pentru câteva zile, aruncaţi toate aceste lucruri. Lăsaţi să ţâşnească în mod spontan ceea ce există în mod fundamental în voi.’’
    ,,Observaţi deci cu claritate în ce măsură gândirea şi meditaţia sunt opuse. Una se îndreaptă spre ceea ce este exterior şi străin celui ce gândeşte. Cealaltă se îndreaptă spre interior. Raţiunea este o unealtă bună pentru a percepe tot ceea ce este „altceva” decât voi înşivă. Meditaţia este calea cunoaşterii de sine. Confuzia dintre aceste două noţiuni este frecventă. Ţin să vă atrag atenţia, deoarece este o eroare foarte gravă. Meditaţia este starea de ne-făptuire, starea de „a fi” şi nu starea de „a face”, repausul luminos în echilibru inalterabil care constituie inima fiinţei voastre.
    Acţionând (şi a gândi este tot o acţiune), voi intraţi în contact cu lumea fenomenelor iluzorii, muritoare, lumea non-Eului. În nonacţiune, vă reîntoarceţi la centru vostru, la adevăratul vostru Eu. Voi
    nu vă cunoaşteţi esenţa proprie, pentru că sunteţi în permanenţă
    ocupaţi, agitaţi. Nici măcar nu o mai presimţiţi, şi această amnezie
    generează şi întreţine teama voastră.’’
    ,, Gândurile voastre se învârtesc fără încetare în jurul
    lucrurilor din lume. Chiar dacă închideţi ochii, acest fapt nu vă va elibera. Formele şi imaginile sunt imprimate în mintea voastră şi vă obsedează chiar şi atunci când dormiţi. Gândurile voastre reproduce obiectele, ele sunt ecoul lor. Cu toate că pare interioară, lumea gândurilor este la rândul ei exterioară, deoarece „eul” sau falsa voastră identitate este un fel de corp străin în voi. Martorul percepe „egoul” în acelaşi fel în care percepe alte „obiecte”. Numai cel care percepe este interior. Încercaţi să înţelegeţi că invazia obiectelor nu este un obstacol în cunoaşterea de sine. Barajul este constituit de gândurile voastre. Oare un obiect poate să aibă suflet?. Nu, el nu poate absorbi decât un alt obiect. Sufletul este înconjurat de idei. Energia voastră, farul conştiinţei voastre se disipează, se refractă în gânduri. Reflecţiile şi numai ele vă fac prizonieri şi vă îndepărtează de Sine, de Acela, de condiţia voastră originară.’’
    În general gândurile, emoțiile, trăirile…. care ne dau târcoale nu trebuie ținute sub control ci doar ușor gestionate. În acest fel nu vom fi slăbiți de pierderea de energie.
    Pentru restul nu am ce comenta ai perfectă dreptate.
    Cu respect Vasile P.

    • Marcela

      Reply Reply 2 iulie 2014

      Vasile, multumesc pentru confirmare. Exercitiul il face fiecare asa cum se simte confortabil, invitand o emotie sau mai multe. Multumesc ca ai postat aici din invataturile lui Osho. Toate cele bune.

  • Alex

    Reply Reply 23 noiembrie 2014

    Interesant exercitiul! E ca si cum as vedea fricile mele ca pe niste dusmani pe care ii pot invinge prin faptul ca ii accept. Tare!

    • Marcela

      Reply Reply 24 noiembrie 2014

      Multumesc, Alex. Sa iti fie cu folos.

  • Elena Soare

    Reply Reply 28 decembrie 2014

    Draga Marcela Multumesc cu recunostinta pentru acest exercitiu .Eram convinsa ca nu ma mai stapanesc aceste emotii insa când am citit exercitiul mi-am amintit 3 situatii din viata mea in care erau prezente cele 3 emotii vinovatia ,furia ,frica.In momentul in care am inceput conversatia cu fiecare dintre emotii am simtit un fior in tot corpul mi s-a facut pielea de gaina ,apoi dupa ce am spus cu voce tare tot ce am avut de spus ,am simtit o profunda eliberare .Multumesc

    • Marcela

      Reply Reply 15 februarie 2016

      Cu drag, Elena. Ma bucur pentru rezultatul tau. 🙂 Bravo!

  • lenuta

    Reply Reply 5 octombrie 2016

    Multumesc ! si din partea mea.totata aceasta iubire de semeni , sa i-ti aduca binecuvantari continue ! si celor care intzeleg ,practica avand beneficii pe toate planurile ei si cei cu care se intersecteaza ! AMIN !

    • Marcela

      Reply Reply 25 octombrie 2016

      cu drag, Lenuta 🙂 multumesc pentru gandurile si cuvintele frumoase.

  • Eugenia Tabacu

    Reply Reply 6 iunie 2017

    Iata ca am dat peste acesta pagina web despre Cum sa-ti primesti emotiile ca
    pe niste prieteni vechi, cautand despre maramu. Acum ce sa zic ca faci treaba super.
    Te invit sa vezi si pagina web http://cazare-maramures.net un site despre
    maramures. Mult spor

Leave A Response

* Denotes Required Field